مجله دكوراسيون دلتا
مجله دكوراسيون دلتا

گاهي با پيش آمدن اشتباهاتي در آشپزي، نتيجه مطلوب را نمي‌گيريد و نمي‌دانيد ايراد كار كجا است.

خوب است با اشتباهات آشپزي آشنا شويد و راه حل برطرف كردن آنها را بدانيد. در اين صورت با رعايت نكات آشپزي به نتيجه دلخواه در طبخ غذا مي‌رسيد. با مجله دلتا همراه باشيد تا با اشتباهات رايج آشپزي و راه حل‌هاي آنها آشنا شويد.

جايگزيني مواد

جابجا كردن يكي از مواد غذايي با ديگري هميشه جواب نمي‌دهد. به عنوان مثال استفاده از بيكينگ پودر به جاي بيكينگ سودا در بعضي موارد احتمالاً همان مقدار كه مي‌خواهيد پف نمي‌كند.

البته اين مشكل هميشگي نيست، مثلا مي‌توانيد عسل را به جاي شكر سفيد و خامه را به جاي شير غليظ و يا آرد ذرت را به جاي آرد گندم به كار ببريد. اما براي اجتناب از اشتباه اول، در هنگام جايگزيني از يك آشپز حرفه‌اي يا يك كتاب معتبر آشپزي كمك بگيريد.

پر كردن بيش از اندازه تابه

همه مواد را با هم و در يك نوبت در تابه نريزيد. بهتر است مواد غذايي را در چند نوبت سرخ كنيد تا هم آب نيندازد و هم يكنواخت سرخ شود؛ در غير اين صورت ممكن است نيمي از غذا بيش از حد سرخ ‌شود و مابقي نيم‌پز بماند.

نگهداري روغن و ادويه نزديك گاز

نگهداري ادويه‌ها و روغن نزديك گاز، باعث مي‌شود تا عطر و كيفيت خود را به دليل گرما به مرور از دست بدهند. بهتر است روغن و ادويه‌ها را در جاي خنك، تاريك و خشك نگه داريد.

داغ نكردن تابه هنگام آشپزي

اگر مواد غذايي سرد را در روغن داغ نشده در يك تابه سرد بريزيد، غذا روغن را جذب مي‌كند و مجبوريد دوباره روغن اضافه كرده و يك غذاي چرب داشته باشيد.

هميشه تابه را روي حرارت بگذاريد و پس از اينكه داغ شد، روغن بريزيد. سپس مواد غذايي را كه به دماي محيط رسيده، اضافه كنيد. اين كار از چسبيدن غذا هم جلوگيري مي‌كند.

ترس از نمك

مقدار نمك مناسب هم غذا را خوشمزه مي‌كند و هم به سلامتي آسيب نمي‌رساند. نمك علاوه بر طعم ‌دهندگي در غذا، كاربردهاي ديگري هم دارد. به عنوان مثال نمك با مايه خمير به ور آمدن خمير كمك مي‌كند. پس تنها در صورتي از نمك اجتناب كنيد كه به دستور پزشك باشد.

روغن در آب پاستا

يكي از اشتباهات آشپزي افزودن روغن در آبي است كه پاستا را در آن مي‌پزيد. اگر پاستا با كيفيت است، نيازي به اضافه كردن روغن در آب جوش ندارد. اگر پاستا را بيش از زماني كه لازم است نجوشانيد، به هم نمي‌چسبد.

مخلوط كردن بيش از حد مواد خمير

مواد خمير را بيش از اندازه هم نزنيد. اين كار باعث مي‌شود گلوتن موجود در آرد از آن جدا شده و باعث سفت شدن كيك يا مافين ‌شود. همين كه احساس كرديد مواد به صورت يكنواخت مخلوط شده‌اند، كفايت مي‌كند.

پر كردن ليوان آرد

بسياري از آشپزها با اينكه از ليوان استفاده مي‌كنند، اما نتيجه كارشان رضايت‌ بخش نيست و دليل آن را نمي‌فهمند. دليل اين مشكل آن است كه ليوان را داخل آرد كرده و آن را با فشار پر مي‌كنند كه در اين صورت مقدار آرد از اندازه مورد نظر بيشتر مي‌شود. براي اندازه‌گيري درست، ليوان را با يك قاشق پر كرده و روي آن را با پشت قاشق صاف كنيد تا آرد اضافي بيرون بريزد.

همچنين بخوانيد:

طرز پخت آش ميوه ؛ سرشار از ويتامين‌

طرز تهيه نان شيرين صبحانه

چيز كيك يخچالي ؛ يك دسر خوشمزه

حلوا ؛ دسر پرطرفدار ماه رمضان

جوجه كباب حلزوني

براي مشاهده مطالب بيشتر از مجله آشپزي دلتا ديدن نماييد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۵:۰۴:۳۳ ] [ مجله دكوراسيون دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی