مجله دكوراسيون دلتا
مجله دكوراسيون دلتا

استكهلم با ديدني‌ها و جاذبه‌هاي گردشگري شگفت انگيزش، ميزبان گردشگران بسياري است.

استكهلم كه ونيز اروپاي شمالي ناميده مي‌شود مجموعه‌اي از جزاير و شبه جزيره است كه مناظر چشم‌نوازش آن‌ها آميزه‌اي از آب و خاك در كنار هم را به نمايش مي‌گذارد. جالب است بدانيد علاوه بر بناها، موزه‌هاي بين‌المللي، تئاترها و گالري‌ها كه استكهلم به خاطر آن‌ها زبانزد است، اين شهر از پاك‌ترين شهرهاي دنياست؛ چرا كه استفاده از دوچرخه به شدت ميان مردم رواج دارد. مجله دلتا را با معرفي جاذبه هاي گردشگري استكهلم ورق بزنيد.

محله قديمي

قدمت اين محله به دهه ۱۲۰۰ ميلادي بازگشته و پر از مناظر و بناهاي ديدني، كافه و رستوران‌هاي با كيفيت و همچنين بوتيك و مغازه است. محله قديمي يا «گامْلا اِستان» (Gamla Stan) يك موزه زنده است كه در قلب شهر نفس مي‌كشد. براي خيلي‌ها اينجا اولين توقف سفر ماجراجويانه در شهر خواهد بود. قطعا هيچ راهي سريع‌تر و بهتر از بازديد اينجا براي رويارويي با روح استكهلم و آشنايي با فرهنگ غالب شهر نيست. مي‌توانيد از مغازه‌هاي متعدد اين قسمت شهر، سوغاتي‌ و هديه‌هاي جالبي تهيه كنيد.

با پرسه زدن در هزارتوي كوچه‌هاي باريك و پيچ در پيچ محله قديمي به دوران قرون وسطي سفر خواهيد كرد. طاق‌ها و نقاشي‌هاي قديمي در پشت ورودي‌هاي زيبا پنهان‌ شده‌اند. كليساي جامع استكهلم، موزه نوبل و كاخ سلطنتي همگي در محله قديمي قرار دارند و بازديد از آن‌ها بسيار واجب است. اگر به كاخ سلطنتي رفتيد حتما سعي كنيد تعويض گاردها را تماشا كنيد.

كاخ سلطنتي

بازديد از كاخ سلطنتي به تنهايي مي‌تواند يك روز شما را پر كند. اين كاخ كه در لب آب و در كمربندي محله قديمي قرار دارد، محل رسمي اقامت پادشاه سوئد است. جالب است بدانيد اقامتگاه ملكه در جايي ديگر، در جزيره‌اي زيبا به نام «دروتنينگهلم» به معني جزيره ملكه قرار دارد. در اين بنا مي‌توانيد غنا و شكوه امپراتوري سوئد را ببينيد.

كاخ سلطنتي يكي از بزرگ‌ترين كاخ‌هاي اروپا بوده و بيش از ۶۰۰ اتاق و ۵ موزه را در خود جاي داده است. تاريخ ساخت اين بناي بزرگ به قرن هجدهم و سبك باروك بازگشته و يك گوهر گران‌قدر محسوب مي‌شود. تاج نقره‌اي ملكه كريستينا، موزه عتيقه‌جات، اسلحه‌ خانه، خزانه و موزه سه تاج (Tre Kronor) در اين مجموعه نگهداري مي‌شوند. همان‌طور كه گفته شد، بازديدكنندگان مي‌توانند تعويض گاردهاي سلطنتي را تماشا كنند.

يورگوردِن

«يورگوردن» جزيره‌اي در قلب شهر استكهلم است كه گردشگران و اهالي شهر را به خود جذب مي‌كند. اينجا مكاني عالي براي گردش و پيك‌نيك بوده و برخي از موزه‌ها و جاذبه‌هاي برتر شهر را نيز مي‌توانيد اينجا تماشا كنيد. تعدادي كافه، رستوران، اسنك فروشي، بار و هتل نيز در محوطه پراكنده شده‌اند. بازديدكنندگان مي‌توانند براي طي مسيرهاي داخل جنگل دوچرخه كرايه كنند و يا اگر به دنبال ماجراجويي بيشتر هستند سوار قايق‌ شوند.

موزه اِسكانسِن

قديمي‌ترين موزه رو باز جهان، موزه «اسكانسن» (Skansen) در جزيره يورگوردن قرار دارد و يكي از هيجان‌انگيزترين جاذبه‌هاي خانوادگي به ويژه براي خانواده‌هايي با فرزندان كوچك محسوب مي‌شود. در اينجا به جز موزه مي‌توانيد از باغ وحش استكهلم نيز ديدن كنيد. با وجود بيش از ۱۵۰ ساختمان متفاوت كه از كل كشور گردآوري شده و به اين ناحيه منتقل گرديدند، مي‌توانيد نمايي از كل سوئد را يكجا ببينيد. خانه‌‌هاي اربابي، نانوايي، كليساي چوبي و زيباي سِگلورا و يك سفالگري بخشي از اين ساختمان‌ها هستند. در باغ وحش نيز مي‌توانيد گوزن شمالي، خرس، گرگ، شير دريايي و سياه‌گوش‌ها را تماشا كنيد.

گردش‌ با قايق

دريا در شريان‌هاي استكهلم جريان دارد و در ماه‌هاي تابستان شهر پر از قايق‌هايي با اندازه و شكل‌هاي گوناگون مي‌شود. بسياري از شهرنشينان در مجمع‌‌الجزاير اطراف شهر، خانه تابستاني دارند و اگر نگوييم كل تابستان، حداقل اكثر آخر هفته‌ها را در آنجا سپري مي‌كنند. ديدن مناظر استكهلم از مسيرهاي آبي، قطعا يكي از بايدهاي سفر به اين شهر محسوب مي‌شود. مي‌توانيد با قايق از زير پل‌هاي استكهلم عبور كرده و از مناظر زيبا لذت ببريد.

رويال پارك ملي شهر

گردش، يكي از بخش‌هاي جدايي ناپذير فرهنگ سوئدي است. رويال پارك از جاذبه هاي گردشگري استكهلم فضاي سبزي به طول ۱۰ كيلومتر است كه در استكهلم پيچ و تاب مي‌خورد. اينجا اولين پارك ملي شهري در جهان بوده و جمعيت گردشگران و اهالي شهر در آن مشغول پرسه زدن هستند. در بيشه‌هاي اين پارك مي‌توان گوزن شمالي، روباه، پرندگان نادر و زيبايي‌هاي بسيار ديگري را تماشا كرد. موزه‌ها، قلعه‌ها، تئاترها، هتل‌ها، امكانات ورزشي و خانه‌هاي تاريخي از جاذبه‌هاي اين پارك به شمار مي‌روند. عاشقان طبيعت از كاوش روح‌بخشي كه در ميان درختان بلوط چند صد ساله، درياچه‌ها، رودها، تپه‌ها و نقطه‌هاي مخصوص شنا خواهند داشت قطعا نهايت لذت را مي‌برند.

پيشنهاد مطالعه : براي آشنايي با جاذبه هاي گردشگري سنت پترزبورگ ”سنت پترزبورگ روسيه؛ شهر شب‌هاي سفيد” را مطالعه كنيد.

همچنين بخوانيد:

ديدني هاي پراگ

كرمان؛ عمارت فتح آباد

وركانه همدان ؛ روستاي رنسانسي ايران

استانبول و ۱۰ تفريح جالب

ديدني‌هاي پاريس؛ خيابان شانزه‌ليزه

براي مشاهده مطالب بيشتر از مجله گردشگري دلتا ديدن نماييد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۲۱:۵۸ ] [ مجله دكوراسيون دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی