مجله دكوراسيون دلتا
مجله دكوراسيون دلتا
پرده آشپزخانه به اندازه رنگ كابينت، كاشي، كفپوش، نورپردازي و تمام عناصر موجود در دكوراسيون اهميت دارد.
پرده آشپزخانه

پرده آشپزخانه

آشپزخانه بخشي دوست داشتني از خانه است و طراحي دكوراسيون آن كاري لذت بخش محسوب مي‌شود. در چيدمان اين بخش چندين عامل تاثير گذار هستند؛ نورپردازي، رنگ كابينت، كفپوش، كاشي، مدل پرده و … . هر كدام از اين عناصر نقش ويژه اي در دكوراسيون بازي مي‌كنند. در مجله دلتا به دليل اهميت پرده آشپزخانه در نماي خانه، شما را راهنمايي مي‌كنيم تا پرده مناسب را انتخاب كنيد. با ما همراه شويد.

چنانچه مي‌خواهيد دكوراسيون آشپزخانه را تغيير دهيد، يا وارد خانه اي جديد شده ايد و تصميم داريد طراحي دكوراسيون را آغاز كنيد، مي‌دانيد كه مدل و جنس پرده از اهميت زيادي برخوردار است. يك انتخاب صحيح  به شما كمك مي‌كند كه هويت متفاوتي در فضا ايجاد كنيد. پرده اي را به پنجره آويزان كنيد كه نور كافي بتواند وارد محيط شود. به شما اجازه كنترل حريم شخصي را بدهد و در نهايت زيبا باشد.

جنس پرده

جنس پرده آشپزخانه

جنس پرده بايد به گونه اي باشد كه گرد و خاك را به خود جذب نكند و در برابر آب، رطوبت، چربي و آلودگي هاي موجود در آشپزخانه مقاوم باشد. از مهم ترين نكته هايي كه در مورد جنس پرده آشپزخانه وجود دارد امكان نظافت به شيوه اي ساده است. بالاي سينك و نزديك محل آشپزي، از پرده هاي ضد لك و آنتي باكتري استفاده كنيد. پرده هاي كركره اي، مدل رومي و توري از بهترين انتخاب ها هستند كه جنسي نرم دارند و جلوه اي ملايم به وجود مي‌آورند. علاوه بر اين هر گونه آلودگي را به سرعت مي‌توانيد تشخيص دهيد و با تميز كردن آن جلوي رشد باكتري و قارچ ها را بگيريد.

رنگ پرده

اگر بخواهيد درهاي بزرگ شيشه اي را بپوشانيد يا پرده اي براي پنجره و نورگير كوچك تهيه كنيد، رنگ آن، هويت كلي آشپزخانه را تحت تاثير قرار مي‌دهد. رنگ پرده را با توجه به سبك دكوراسيون آشپزخانه و چيدمان كل خانه در نظر بگيريد، تا يكپارچگي در فضا حفظ شود و ذهن را آشفته نكند. تنظيم شدت نور ورودي با تغيير حالت پرده ممكن است. در آشپزخانه هايي كه پنجره، نور شديدي را به خانه وارد مي‌كند، امكان جمع كردن پرده بايد وجود داشته باشد. مدل پرده را از طرح هايي انتخاب كنيد كه بدون نياز به مراجعه به اشخاص خاص و به تنهايي بتوان آن را از چوب پرده جدا كرد و شست.

مدل پرده

مدل پرده

حفظ حريم شخصي اهميت زيادي دارد. شايد نماي آشپزخانه اي كه پنجره آن به حياط خلوت يا ديوار باز مي‌شود، نگران كننده نباشد، اما اگر پنجره به سمت خيابان يا ساختمان هاي روبرو باز شود، لازم است مدل پرده را از انواعي انتخاب كنيد كه بتواند به خوبي از حريم شخصي حفاظت كند. مي‌توانيد از پرده هاي كركره اي يا پنلي استفاده كنيد. مدل پرده براي آشپزخانه يا پنجره كوچك بهتر است ساده باشد؛ مانند پرده ها پانچ يا مدل هاي كم چين. دو مورد از پر طرفدارترين پرده هاي آشپزخانه، حرير و زبرا هستند.

  • پرده حرير

معمولا زمان زيادي از روز را در اين بخش از خانه مشغول فعاليت و صرف غذا هستيم. در كنار كابينت هاي جذاب، لوازم خاص و چيدمان منحصر به فرد، توجه به جزئيات و انتخاب پرده اي طرح دار و رنگي نماي آشپزخانه را زيبا مي‌كند. رنگ هاي گرم مانند قرمز، زرشكي، صورتي و نارنجي اشتها را افزايش مي‌دهند و با افزايش ضربان قلب، شادابي را در فضا به وجود مي‌آورند. با بهره گرفتن از اين رنگ ها روي پرده هاي حرير، نماي آشپزخانه را دلنشين سازيد. پارچه حرير نازك است و نور را به خوبي عبور مي‌دهد. به راحتي شسته مي‌شود و مي‌توان آلودگي ها را از روي آن زدود.

پرده زبرا

  • پرده زبرا

پنجره ها سطح وسيعي از فضاي آشپزخانه را مي‌پوشانند. مدل پرده مانند تابلويي هنري مي‌تواند به عنوان كانون توجه در دكوراسيون آشپزخانه محسوب شود. پرده هاي زبرا يكي از زيباترين مدل هاي پرده هستند كه با خطوط افقي جلوه اي كشيده به ديوارها مي‌بخشد. خطوط افقي ايستايي و آرامش را در ذهن پديد مي‌آورند. رنگِ اين مدل پرده تنوع زيادي دارد.

رنگي را انتخاب كنيد كه تناسب فضا را بر هم نزند و بتواند كنتراست ايجاد كند. اگر مي‌خواهيد در فضايي سرد و يكنواخت، جذابيت به وجود آوريد پرده هاي طرح دار و پر رنگ را به ديوار نصب كنيد. مي‌توانيد پرده را به دو بخش تقسيم كنيد؛ قسمتي براي نيمه پاييني قاب پنجره، و بخشي كوتاه تر براي ۳۰ سانتي متر از بالاي كادر پنجره.

بخش دكوراسيون مجله دلتا را دنبال كنيد و نظرات خود را با ما در ميان بگذاريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۰۱:۱۹:۰۲ ] [ مجله دكوراسيون دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی