مجله دكوراسيون دلتا
مجله دكوراسيون دلتا

يكي از اصلي‌ترين بخش‌هاي هر خانه‌اي اتاق خواب آن است؛ بنابراين بهتر است هنگام طراحي دكوراسيون اتاق خواب بيشترين دقت را به كار ببريد و از انجام اشتباهات رايج پرهيز كنيد.

داشتن فضاي كم و اندك در دكوراسيون محدوديت ايجاد مي‌كند و شايد باعث شود نتوانيد همه آنچه در ذهن داريد را اجرا كنيد. البته نبايد فكر كنيد در اتاق كوچك هيچ كاري نمي‌توان انجام داد و اين فضا بدون استفاده باقي مي‌ماند. گاهي برخي اشتباهات در دكوراسيون باعث مي‌شود از پتانسيل موجود به شكل بهينه استفاده نشود و حتي محدوديت فضا بيشتر هم به نظر برسد. با آگاهي از رايج‌ترين اشتباهات دكوراسيون اتاق خواب كوچك مي‌توانيد دكوراسيون اتاق خود را به بهترين شكل اجرا كنيد. با اين مطلب مجله دلتا همراه ما باشيد.

۱. از شلف استفاده نمي كنيد

در اتاق‌هاي كوچك، سطح كف موجود كمتر است، پس مي‌توانيد از ديوارها هم بهترين استفاده را داشته باشيد. شلف‌هاي ديواري و طبقات نظم‌دهنده راه حل مناسبي براي قرار دادن كتاب، لوازم دكوري و هر وسيله ديگري است كه ترجيح مي‌دهيد جلوي چشم باشد. اين طبقه‌ها را در قسمتي از اتاق نصب كنيد كه خطر افتادن نداشته و ترجيحا از تخت خواب دور باشد.

۲. از آينه غافل مي شويد

يكي از رايج‌ترين اشتباهات دكوراسيون اتاق خواب كوچك استفاده نكردن از آينه است. آينه اين مزيت را دارد كه نور را منعكس مي‌كند و مي‌تواند از نظر بصري فضا را بزرگ‌تر جلوه دهد. نترسيد و آينه قدي بزرگي را در اتاق خواب قرار دهيد. حتي مي‌توانيد يكي از ديوارها را كاملا آينه‌كاري يا در قسمت‌هاي مختلف از آينه‌هاي كوچك‌تر استفاده كنيد. بعد از نصب آينه، تاثير چشمگير آن را حس خواهيد كرد.

۳. وسايل را به درستي انتخاب نمي كنيد

انتخاب وسايل و سرويس خواب اشتباه، يكي از متداول‌ترين اشتباهات دكوراسيون اتاق خواب كوچك است. اين چالش كمي هم دردسرساز به نظر مي‌رسد و به راحتي حل نمي‌شود. بر اساس خصوصيات فضا و نيازهاي شخصي كه از اتاق خواب استفاده مي‌كند، نوع سرويس خواب و وسايل متغير است. اولين نكته اين است: چيزي را انتخاب كنيد كه كاربرد بيشتري دارد و هر آنچه نمي‌خواهيد را از اتاق خارج كنيد. حتي مي‌توانيد آن دسته از اكسسوري‌ها و وسايل تزييني كه غيرضروري هستند را هم حذف كنيد. اگر تخت خواب يا وسيله‌اي كه در ذهن داريد را براي ساخت به نجار سفارش دهيد، كارتان راحت‌تر مي‌شود.

به عنوان يك قانون كلي بدانيد بايد وسايل، تخت خواب و ميزها را به گونه‌اي در اتاق بچينيد كه رفت‌وآمد و حركت در فضا به راحتي انجام شود. حتي مي‌توانيد برخي وسايل را در مركز اتاق قرار دهيد. اين كار باعث مي‌شود فضاي اندك و پرت مابين وسايل مختلف از بين برود.

۴. از ورود نور طبيعي جلوگيري مي كنيد

اگر يك اتاق كوچك، كم‌نور و تاريك باشد، كوچك‌تر به نظر مي‌رسد. براي حل اين مسئله از هر نقطه كه امكان دارد، نور خورشيد را به درون فضا وارد كنيد. از پرده‌هاي ضخيم استفاده نكنيد و به دنبال پرده‌هاي نازك و سبك‌تر باشيد. پرده‌هاي رومي، زبرا، كركره، لوردراپه، پرده‌هاي حرير و تور انتخاب مناسبي براي ورود نور به اتاق خواب هستند.

۵. از رنگ مي ترسيد

برخي افراد تصور مي‌كنند رنگ‌هاي روشن به خوبي در اتاق‌هاي كوچك نمي‌نشينند؛ ولي كاملا برعكس است! مي‌توانيد از رنگ‌هاي روشن‌تر براي برجسته كردن فضا و توجه بيشتر به آن استفاده كنيد. بر اساس توصيه طراحان با تجربه، انتخاب حداكثر سه رنگ كافي است. ترجيحا به دنبال رنگ‌هايي باشيد كه از درجه رنگي مشابه هستند.

۶. فرش‌هاي بسيار كوچك پهن مي كنيد

شايد غيرمنطقي به نظر برسد، ولي استفاده از فرش با ابعاد بزرگ در مركز يك اتاق كوچك انتخاب بهتري است. اگر يك ميز كوچك يا كاناپه هم در كنار آن قرار دهيد، فضا زيباتر مي‌شود. حتما فكر مي‌كنيد اين وسايل براي اتاق كوچك اضافي خواهد بود، ولي اين‌گونه نيست. يكي از بزرگ‌ترين اشتباهات دكوراسيون اتاق خواب كوچك كه افراد مرتكب آن مي‌شوند اين است كه عناصر صحيح را براي طراحي داخلي نمي‌شناسند.

استفاده از فرش بزرگ‌تر با مبلمان مناسب، توجه بيننده را به بخش مشخصي از فضا جلب مي‌كند. اين نكته احساس كوچكي اتاق را از بين مي‌برد. عناصر بزرگ‌تر كمك مي‌كنند واحدهاي كوچك‌تري در اتاق براي خود تعريف كنيد.

اشتباهاتي كه در دكوراسيون اتاق خواب كوچك انجام مي‌شود، به فضاي موجود آسيب مي‌زند. سعي كنيد تا حد ممكن از اشتباهاتي كه گفته شد اجتناب كنيد. با رعايت اين نكات مي‌توانيد به بهترين شكل از اتاق خواب استفاده و فضايي خلق كنيد كه براي افراد خانه خودماني‌تر، آرام‌تر و خوشايندتر باشد.

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي با راهكارهاي بزرگتر نشان دادن اتاق خواب، “چگونه اتاق خواب را بزرگتر نشان دهيم؟” را مطالعه كنيد.

همچنين بخوانيد:

تخت دو طبقه؛ استفاده بهينه از فضاي اتاق

چند ايده جذاب براي دكوراسيون اتاق خواب دخترانه

دكوراسيون اتاق خواب فانتزي

چگونه اتاق خواب را بزرگتر نشان دهيم؟

اصول قديمي چيدمان را فراموش كنيد

براي مشاهده مطالب بيشتر از مجله دكوراسيون دلتا ديدن نماييد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۶:۴۴:۳۳ ] [ مجله دكوراسيون دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی