مجله دكوراسيون دلتا
مجله دكوراسيون دلتا

نظافت يخچال و فريزر، كاري بسيار مهم و حساس است؛ چرا كه يخچال ميزبان مواد غذايي است و بايد هميشه تميز باشد.

خانه‌اي با لوازم تميز، بيش از يك خانه مجلل و شيك ولي نامنظم، خوشايند و جذاب است. تميزي علاوه بر ايجاد ظاهري زيبا، در حفظ سلامت محيط خانه و خانواده نيز بسيار موثر است. يكي از لوازم خانگي كه نظافتش بسيار اهميت دارد، يخچال فريزر است. يك يخچال تميز غذا را براي مدت طولاني‌تري تازه نگه مي‌دارد. در ضمن به دليل رطوبت موجود در يخچال فريزر، انتقال آلودگي به آساني صورت مي‌گيرد؛ بنابراين احتياط و مراقبت زيادي بايد انجام شود. يك يخچال تميز نه تنها ظاهر و بوي بهتري دارد، بلكه داراي كارايي بهتري است و مي‌تواند در هزينه‌هاي شما صرفه‌جويي كند. در اين مطلب مجله دلتا شما را با نحوه تميز كردن يخچال آشنا مي‌كنيم.

 

نظافت يخچال، حداقل سالي دوبار

پيش از هر چيز به شما پيشنهاد مي‌كنيم يخچال فريزر خود را فصلي يك بار از بالا تا پايين تميز كنيد و اگر اين كار برايتان مقدور نيست، حداقل سالي دو بار آن را انجام دهيد. براي شروع يخچال را از برق بكشيد. با وجود اين كه قفسه‌ها و كشوهاي پلاستيكي كه هنوز سرد هستند را مي‌توان با آب گرم و مايع ظرفشويي يا شوينده‌هاي ديگر شست؛ اما قسمت‌هاي سراميكي و شيشه‌اي، بدون اينكه دماي آنها با محيط بيرون از يخچال يكسان شود، احتمال ترك برداشتن دارند.

تميز كردن يخچال با جوش شيرين

قفسه‌ها و كشوهاي خالي را بيرون آوريد و كنار بگذاريد. از بالا تا پايين داخل يخچال را با محلولي از ۲ قاشق غذاخوري جوش شيرين و يك‌چهارم پيمانه آب گرم، پاك كنيد. اين محلول هيچ رايحه‌اي از خود به جا نمي‌گذارد. بسياري از افراد كه از مايع‌هاي ظرفشويي براي اين كار استفاده مي‌كنند، رايحه آن‌ها را براي لوازم آشپزخانه خود نمي‌پسندند. ضمن اين كه تميزكنندگي مايع‌هاي ظرفشويي به اندازه جوش شيرين نيست.

سپس با محلول جوش شيرين و آب، قفسه‌ها و كشوها را بشوييد و خشك كنيد. چون قفسه‌ها و كشوهاي حجيم هنگام تميز كردن يخچال با خيس شدن لغزنده مي‌شوند، براي شست‌وشوي آن‌ها از دستكش ظرفشويي استفاده كنيد.

تميز كردن دريخچال و لاستيك آن

تميز كردن در يخچال و لاستيك دور آن را كه چرك‌ها و خرده غذاها در آن گير كرده‌اند فراموش نكنيد. براي تميز كردن لاستيك در يخچال از يك پارچه ميكروفايبر استفاده كنيد. سپس با يك مسواك كهنه، گوشه‌ها و درزها را تميز كنيد.

اگر لكه بزرگ و كثيفي چنداني روي درب يخچال نيست، مي‌توانيد از يك دستمال مرطوب شده با آب گرم براي تميز كردن آن استفاده كنيد. در نهايت اگر در يخچال خيلي كثيف و لكه‌دار بود، تركيب آب گرم و مقدار كمي مايع ظرفشويي يا آب گرم و جوش شيرين مي‌تواند لكه‌هاي روي بدنه‌ يخچال را از بين ببرد. توصيه مي‌شود بعد از تميز كردن در يخچال، بدنه آن را با يك دستمال تميز خشك كنيد تا لك نشود.

تميز كردن بدنه يخچال

در آخرين مرحله از تميز كردن يخچال بايد بدنه يخچال فريزر را از بالا تا پايين تميز كنيد. بدنه يخچال را با پارچه نرم و كمي مايع ظرفشويي و آب يا مخلوطي از جوش شيرين و آب تميز كنيد. براي سطوح استيل ضدزنگ نيز چند قطره روغن بچه روي يك پارچه ميكروفايبر تميز بريزيد و در جهت رگه‌هاي سطح بماليد.

از بين بردن بوي بد يخچال

براي اين كه يخچالتان را هميشه خوش‌بو نگه داريد، مقدار كمي دانه قهوه در بشقاب بريزيد و در طول شب در يخچال قرار دهيد. دانه‌هاي قهوه بوي بد را جذب مي‌كند. كار ديگري كه مي‌توانيد انجام دهيد اين است كه يك پاكت باز جوش شيرين را درون يخچال فريزر قرار دهيد. روي پاكت تاريخ بزنيد و به منظور اثربخشي بيشتر هر ۳۰ روز يك بار آن را با يك پاكت تازه تعويض كنيد.

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي با بهترين روش‌هاي تميز كردن وسايل برقي آشپزخانه، “تميز كردن وسايل برقي آشپزخانه با مواد طبيعي” را مطالعه كنيد.

همچنين بخوانيد:

براق كردن پاركت چوبي

تميز كردن سرويس بهداشتي در كمترين زمان

تميز كردن شيشه پنجره ها

چطور جاروبرقي را تميز كنيم؟

تميز كردن فر با چند نكته ساده

براي مشاهده مطالب بيشتر از مجله دكوراسيون دلتا ديدن نماييد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۴۵:۲۶ ] [ مجله دكوراسيون دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی