مجله دكوراسيون دلتا
مجله دكوراسيون دلتا
دكوراسيون فرانسوي يكي از سبك هاي اروپايي است كه در نقاط مختلف جغرافيايي محبوبيت دارد.
سبك فرانسوي

دكوراسيون فرانسوي

چيدمان خانه در سبك هاي مختلفي صورت مي‌گيرد. با توجه به رنگ هاي به كار رفته در چيدمان، لوازم تزييني، ابعاد اشيا، نوع چينش و طرح هاي موجود در كل خانه، هر يك از سبك هاي دكوراسيون را به مكاني جغرافيايي، بازه زماني خاص و استايلي مشخص نسبت مي‌دهند. مي‌توانيد براي دكوراسيون داخلي خانه خود، سبكي خاص داشته باشيد يا از سبك هاي معروف الهام بگيريد و با پيروي از قوانين آن ها منزل را چيدمان كنيد. در مجله دلتا دكوراسيون فرانسوي را بيش تر بشناسيد و از نكته هاي جذاب اين سبك در دكوراسيون داخلي خانه خود استفاده كنيد.

دكوراسيون فرانسوي

سبك فرانسوي چيست؟

از سبك هاي جذابي كه بر خلاف نام آن، در كشورهاي مختلفي مورد استقبال قرار گرفته است و ايرانيان نيز خانه خود را با توجه به قوانين آن دكور مي‌كنند سبك فرانسوي است. اين سبك نيز مانند تمام سبك هاي ديگر، ويژگي هاي خاص خود را دارد. اين سبك به استايل كلاسيك نزديك است و نمايي مجلل در خانه ايجاد مي‌كند. در سبك فرانسوي، زيبايي در اولويت قرار دارد. احترام به هنر، لوازم قديمي و اشيا عتيقه در اين سبك به چشم مي‌خورد. به همين دليل از مهم ترين شاخصه هاي سبك فرانسوي اصالت، لوكس گرايي و تجمل است. تابلوهاي هنري، لوازم چوبي كنده كاري شده و ظروف قيمتي در دكوراسيون فرانسوي جايگاه ويژه اي دارند. عناصر خاصي در دكوراسيون فرانسوي به كار مي‌روند كه در اين بخش به آن ها به طور خلاصه اشاره مي‌كنيم.

مبلمان

مبلمان مورد استفاده در دكوراسيون فرانسوي داراي چوب در نما، به رنگ سفيد، بژ يا طوسي روشن است. پارچه مبلي براق، كتان، ابريشم، مخملي يا چرم در مبل فرانسوي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. معمولا در قسمت پايه و دسته مبل كنده كاري صورت گرفته است. بر خلاف تصورِ عموم، ابعاد مبل مورد استفاده در دكوراسيون فرانسوي بزرگ نيست و ظرافت در طراحي مبلمان وجود دارد. ظاهر آن داراي فرم منحني در قسمت تكيه گاه و پايه است. رنگ مبلمان را از پالت رنگ هاي پاستيلي، مانند آبي نوزادي، نباتي، ياسي، سبز روشن يا سفيد انتخاب كنيد.

دكوراسيون فرانسوي

رنگ در دكوراسيون فرانسوي

با نگاه كردن به خانه هاي مختلف با دكوراسيون فرانسوي متوجه خواهيد شد رنگ هاي تند و پر رنگ كم تر در اين سبك مورد استفاده قرار مي‌گيرند يا در ابعاد كوچكي ديده مي‌شوند. رنگ سفيد در سبك فرانسوي پادشاه است. هر وسيله اي كه مي‌خواهيد به دكوراسيون وارد كنيد، فقط لازم است مشخصه سفيد بودن را براي آن در نظر بگيريد. مي‌توانيد از سايه هاي سفيد مايل به رنگ هاي گرم، مانند نارنجي، صورتي و زرد بهره ببريد. نماي دكوراسيون فرانسوي به سمت ايجاد فضايي گرم گرايش دارد. براي ايجاد تنوع مي‌توانيد تا جايي كه تعادل از بين نرود از رنگ طلايي استفاده كنيد. اين رنگ با انعكاس نور فضا را براق و روشن نشان مي‌دهد. در نتيجه جلوه اي بزرگ تر به اتاق مي‌بخشد.

وسايل تزييني

همان طور كه اشاره كرديم در دكوراسيون فرانسوي اجسام قديمي و يادگاري ها اهميت بالايي دارند. با خواندن مطلب “وسايل تزييني را چگونه در چيدمان منزل به كار ببريم؟” جاي مناسب را براي هر كدام از لوازم دكوري منزل در نظر بگيريد و دكوراسيون فرانسوي خود را تكميل كنيد. نيازي نيست مانند سبك هاي كلاسيك و سنتي، قرينگي و توازن را در سبك فرانسوي به وجود آوريد. كافي است با انتخاب فرم و حجم هاي متفاوت و در نظر گرفتن رنگ هاي روشن، به اساسِ اين سبك وفادار بمانيد. روميزي هاي قلاب بافي، صندوقچه هاي فلزي مخصوص نگهداري اشيا، كوسن فانتزي، گلدان گل رز، چراغ خواب و آينه دكوراتيو از جمله وسايلي هستند كه شما را در رسيدن به دكوراسيون فرانسوي ياري مي‌رسانند.

دكوراسيون داخلي

نور در دكوراسيون فرانسوي

دكوراسيون فرانسوي سبكي پر نور است كه بر نورپردازي در اين سبك زياد تاكيد مي‌شود. تفاوتي بين استفاده از نورهاي طبيعي يا مصنوعي وجود ندارد. به تعداد كافي از لوسترهاي برنزي، طلايي يا نقره اي استفاده كنيد و براي روشن كردن كنج هاي خانه از آباژور يا چراغ خواب كمك بگيريد. از هيچ عنصري براي روشن شدن فضا غافل نشويد. مي‌توانيد از شمع هاي بلند و شمعدان هاي چند شعله استفاده و با قرار دادن آن ها روي ميز ناهار خوري يا كنسول بخش هاي مختلف خانه را روشن كنيد. لوازم شيشه اي از جمله ميز عسلي، بوفه و گلدان هاي بلوري با انعكاس نور، ميزان روشنايي را افزايش مي‌دهند و مي‌توانيد از وجود آن ها بهره ببريد.

ديوار پوش

در دكوراسيون فرانسوي نقش ديوار از نظر دور نمانده است. كاغذ ديواري هاي طرح دار و برجسته به داشتن جلوه اي براق و روشن كمك خواهند كرد. از كاغذ ديواري هايي با الگو و طرح هاي كلاسيك كمك بگيريد. نقاشي هاي معروف انواع ديوارپوش هاي مات و براق را مي‌توانيد در بخش هاي مختلف خانه به كار ببريد. سنگ هاي مرمر براي تزيين راه پله، سراميك ديواري، كاشي و سنگ در دكوراسيون آشپزخانه و سرويس بهداشتي با داشتن سطحي براق دكوراسيون فرانسوي را تكميل مي‌كنند.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۰۱:۲۴:۰۹ ] [ مجله دكوراسيون دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی