مجله دكوراسيون دلتا
مجله دكوراسيون دلتا

اگر مي‌خواهيد حياط خانه خود را به زيباترين شكل طراحي كنيد؛ اما تازه كاريد و چيز زيادي از طراحي فضاي سبز حياط نمي‌دانيد، در اين مطلب با ما همراه باشيد.

اگر شما در منزل خود حياط داريد، بايد بگوييم از افراد خوش‌شانس هستيد. قدم زدن در بين درختان و گل‌ها و نفس كشيدن در هوايي كه طراوت و تازگي دارد، از لذت‌بخش‌ترين كارهاست. ممكن است تصميم داشته باشيد طراحي فضاي سبز حياط منزل‌تان را تغيير دهيد و گياهان بيشتري در آن بكاريد يا شايد به تازگي به خانه‌اي كه حياط دارد نقل مكان كرده‌ايد و ايده‌هاي جذابي براي حياط آن داريد. براي آن كه بتوانيد بهترين و زيباترين حياط را داشته باشيد، بهتر است نكات ابتدايي براي طراحي آن را بدانيد. در ادامه اين مطلب مجله دلتا، مي‌توانيد مهم‌ترين نكات براي طراحي فضاي سبز حياط را ياد بگيريد.

۱- خواسته خود از فضاي سبز را مشخص كنيد

به نيازها و علايق‌تان فكر و ليستي از آن‌ها تهيه كنيد. ممكن است بخواهيد بخشي از حياط را به فضاي بازي فرزندتان اختصاص دهيد، بخشي را براي كاشت سبزيجات داشته باشيد و در بخشي ديگر ميز و صندلي و يا مبلمان براي دورهمي و گپ زدن هاي خانوادگي قرار دهيد و يا تمايل به قرار دادن آب‌نما و ايجاد يك حوض كوچك در حياط داشته باشيد. تمام اين موارد را بنويسيد و حتي اگر طراحي خاصي در نظر داريد آن را ترسيم كنيد. به اين ترتيب با اين اولويت‌بندي مي‌توانيد خواسته‌هاي خود را بهتر به طراح منتقل كنيد.

۲- اطلاعات اقليمي محل را جست‌وجو كنيد

درست است كه اين كار به عهده طراح فضاي سبز است؛ اما دانستن آن‌ها به شما كمك مي‌كند تا انتظارات درستي از طراح و خواسته‌هاي به‌جايي داشته باشيد. اطلاعاتي مانند اين كه با توجه به نوع اقليم چه گياهاني مناسب آن فضا هستند و به خوبي رشد مي‌كنند و چه گياهاني در آن آب و هوا دوام نمي‌آوردند و يا ساعات آفتاب و تابش آن چگونه است. دانستن اين موارد در روند طراحي ف ضاي سبز حياط به شما كمك مي‌كند.

۳- نيازهاي خود را تست كنيد

مي‌توانيد براي آن كه از ايده‌هاي خود مطمئن شويد، آن‌ها را امتحان كنيد. براي مثال فضايي كه براي قرار دادن مبلمان و دورهمي انتخاب كرده‌ايد را در نظر بگيريد، به آن فضا برويد و مدت زماني در آن‌جا بمانيد. به اطراف نگاهي بيندازيد و ببينيد آيا اين فضا براي انتخاب‌تان مناسب است يا نه و سپس با خيال راحت و مطمئن از انتخاب خود به بررسي بخش‌هاي ديگر بپردازيد.

۴- صادق باشيد

اگر به تازگي تصميم به نگهداري از گياهان گرفته‌ايد و تجربه كافي براي اين كار را نداريد، پس بايد از طراح بخواهيد تا گياهاني را كه رسيدگي كمتري لازم دارند و يا نگهداري از آن‌ها ساده‌تر است، براي حياط انتخاب كند. اين كار باعث مي‌شود تا رسيدگي به حياط و گياهان براي شما لذت‌بخش باشد و كم كم در اين كار تجربه به دست خواهيد آورد.

۵- نقطه كانوني را پيدا كنيد

هميشه بخشي از حياط وجود دارد كه از داخل خانه ديده مي‌شود. شما مي‌توانيد آن بخش را به عنوان نقطه كانوني در نظر بگيريد و از طراح بخواهيد بهترين و زيباترين طراحي را براي آن بخش انجام دهد تا از ديدنش لذت ببريد.

۶- به طراح فضاي سبز اعتماد كنيد

به طراح خود اعتماد كنيد. بله درست است كه اين حياط خانه شماست و دوست داريد از گياهان و ايده‌هاي مورد علاقه خود در آن استفاده كنيد؛ اما طراحي فضاي سبز حياط هم اصولي دارد. ممكن است بخواهيد در حياط حوض داشته باشيد؛ اما اين كار مناسب فضاي شما نباشد و يا قرار دادن نيمكت در حياط باعث كوچك شدن آن شود. پس به طراح اعتماد كنيد. مي‌توانيد از او بخواهيد تا در صورت امكان از موارد مشابه خواسته شما در طراحي فضاي حياط استفاده كند.

۷- اطلاعات نگهداري گياهان را بدانيد

ممكن است در طراحي حياط منزل شما از گياهاني استفاده شود كه اطلاعات كمي درباره آن‌ها داشته باشيد. پس بهتر است از طراح خود بخواهيد اطلاعات لازم در مورد آن‌ها را در اختيارتان قرار دهد. اين اطلاعات شامل نام گياه، كود مناسب، چگونگي و تعداد دفعات آبياري و مواردي اين چنين است.

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي با انواع فلاور باكس، “انواع فلاور باكس براي طراحي فضاي سبز” را مطالعه كنيد.

همچنين بخوانيد:

طراحي حياط خانه هاي ويلايي

تزيين بالكن با ايده هاي جذاب

پاك كردن لكه هاي روي مبل

اصول قديمي چيدمان را فراموش كنيد

معرفي انواع كفپوش

براي مشاهده مطالب بيشتر از مجله دكوراسيون دلتا ديدن نماييد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۳۷:۳۵ ] [ مجله دكوراسيون دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی