مجله دكوراسيون دلتا
مجله دكوراسيون دلتا

قدم زدن روي سطح نمكي اين درياچه آنقدر هيجان انگيز است كه سفري خاطره‌انگيز را در ذهن شما ثبت كند.

از مناطق طبيعي ايران كه فاصله كمي تا تهران دارد و به بزرگترين آينه ايران مشهور شده درياچه نمك حوض سلطان است. اين درياچه در ۴۰ كيلومتري شمال شهر قم و در حاشيه بزرگراه خليج‌فارس واقع شده است. شكوه انعكاس تصوير آسمان روي زمين را فقط بايد از نزديك ببينيد. اين آينگي با تكرار صيقلي تصوير رنگارنگ آسمان و ابرهاي خامه‌اي‌، قرينه‌اي زيبا در اين ناحيه پديد آورده است. در بخش گردشگري مجله دلتا در مورد اين درياچه بيشتر بدانيد.

در فصول پربارش نمي‌توانيد كف نمكي حوض سلطان را ببينيد چون كاملا به زير آب مي‌رود. تماشاي اين درياچه را بهتر است به اوايل بهار و يا اواسط پاييز موكول كنيد چرا كه حوض سلطان با اقليمي كه دارد، سرماي سخت زمستاني و گرماي طاقت‌فرساي تابستاني را از سر مي‌گذراند. در واقع، از اواخر بهار تا اوايل پاييز، گرما در اين منطقه رخنه مي‌كند. در زمستان‌ها نيز برودت براي گردشگران آزاردهنده است. حال‌وهواي بهاري و دماي معتدل براي گردش مناسب‌تر است.

حيات وحش اين درياچه نيز حواس شما را به سوي خود معطوف خواهد كرد. غاز خاكستري و انواع عقاب و همچنين خرگوش و روباه از حيواناتي هستند كه در اين ناحيه زياد ديده مي‌شوند. به غير از اين‍ها حشرات و خزندگان زيادي هم در اين ناحيه هست تا اكوسيستم منطقه كاملا در تعادل باشد. اينجا گونه‌هاي گياهي زيادي مثل درمنه بياباني، سودا، سالسولا و … دارد و در مجموع تعداد گونه‌هاي گياهي‌ آن به بيش از ۴۰ گونه مي رسد.

درياچه نمك حوض سلطان از چهار بخش تشكيل شده است: كفه نمكي، حاشيه باتلاقي، محدوده اكولوژيك و دشتي؛ همچنين، اين درياچه در سطح خود دو چاله نمكيِ شرقي و غربي دارد. ميزان پيشروي آب درياچه به‌ روي زمين‌هاي شوره‌زار منطقه، به ميزان بارش‌ها وابسته است. گردشگران در اين درياچه پياده‌روي و دوچرخه‌سواري را روي آينه‌اي عظيم‌الجثه تجربه مي‌كنند و به‌سمت مرز مشترك زمين و آسمان پيش مي‌روند. به اين درياچه كه رسيديد، به دوربين‌تان مجال ندهيد و انعكاس‌هاي طلايي آن را ثبت كنيد.

ناگفته نماند كه اگر دوست داريد در فصل هاي بي باران كه كف نمكي درياچه معلوم است تا وسط درياچه جلو برويد حتما كفش و شلوار مناسب داشته باشيد زيرا آثار گل و نمك به اين سادگي‌ها از روي شلوار و كفش‎تان پاك نمي‌شود. كلاه آفتاب گير و كرم ضدآفتاب هم از وسايل ضروري اين طبيعت‌گردي است.

پيشنهاد مطالعه: “ديدني هاي نوشهر؛ درياچه ارواح” را در بخش گردشگري مجله دلتا بخوانيد.

همچنين بخوانيد:

كشيت ؛ آبشاري در دل كوير

اسپيناس ؛ نماد طبيعت زيباي آستارا

ديدني هاي جنوب ايران در بهار

جاذبه هاي شگفت انگيز آفريقاي جنوبي

ديدني هاي كرمان؛ عمارت فتح آباد

براي مشاهده مطالب بيشتر از مجله گردشگري دلتا ديدن نماييد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۰۳:۵۰ ] [ مجله دكوراسيون دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی