مجله دكوراسيون دلتا
مجله دكوراسيون دلتا

تخم كتان سرشار از مواد مغذي مانند ويتامين B، ويتامين A، امگا۳ و فيبر است؛ به همين خاطر مي‌تواند براي سلامت و زيبايي پوست بسيار موثر باشد.

ماسك تخم كتان يكي از مغذي‌ترين ماسك‌هاي صورت و پوست است كه به آساني مي‌توانيد آن را در خانه تهيه كنيد. تخم كتان غني از مواد با ارزشي همچون اسيدهاي چرب امگا۳ و انواع ويتامين‌ها است. تخم كتان را چه به صورت خوراكي و چه به صورت ماسك استفاده كنيد، فوايد فراواني براي زيبايي و سلامت پوست دارد. در اين مطلب مجله دلتا فوايد تخم كتان و طرز تهيه ماسك تخم كتان را برايتان آورده‌ايم. با ما همراه باشيد.

فوايد تخم كتان براي پوست

از خواص تخم كتان مي‌توان به ضد چروك بودن، بالا بردن خاصيت ارتجاعى پوست، بستن منافذ باز و ترميم كردن پوست اشاره كرد. تخم كتان سرشار از مواد مغذي و ويتامين‌ها از جمله ويتامين B، ويتامين A، ويتامين E، امگا۳، امگا۶، امگا۹ و مواد معدني و فيبر است كه كمك بسيار زيادي به شادابي پوست شما مي‌كنند. به طور كلي فوايد تخم كتان براي پوست عبارتست از:

  • پاكسازي ناخالصي‌هاي موجود روي پوست
  • از بين برنده چين و چروك و كمك به جوانسازي پوست
  • افزايش درخشندگي و استحكام پوست
  • جلوگيري از به وجود آمدن جوش و آكنه
  • بالا بردن رطوبت پوست
  • لايه‌برداري پوست
  • پاك كردن چربي‌هاي اضافي پوست

طرز تهيه ماسك تخم كتان

براي تهيه ماسك تخم كتان به يك قاشق چاي‌خوري تخم كتان بو داده و سه قاشق چاي‌خوري آب نياز داريد.

تخم كتان بو داده را در هاون يا مخلوط‌كن ريخته و پودر كنيد؛ سپس آب را به آن افزوده و تا جايي كه ماسك حالت چسبناكي به خود بگيرد، هم بزنيد و مخلوط كنيد. دست‌ها را شسته و ماسك را آرام آرام روي كل صورت خود بگذاريد.

ماسك را مدت يك ساعت روي پوست نگه داريد و بعد با آب گرم صورت خود را بشوييد. در نهايت با يك حوله نرم صورتتان را خشك كنيد. لازم است اين نكته يادآوري شود كه از صحبت كردن در هنگام زدن اين ماسك خودداري كنيد؛ زيرا خمير كتان به دليل خشك شدن؛ باعث ايجاد خطوطي روي پوست شما مي‌شود. در ضمن بهتر است براي كسب نتيجه بهتر، اين ماسك را هر روز استفاده كنيد. همچنين مي‌توانيد از خاصيت درخشندگي و نرم‌كنندگي اين ماسك براي گردن و دستان خود كمك بگيريد.

نكته: اين ماسك تا يك هفته (در يخچال) قابل استفاده است.

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي با نكات مراقبت از پوست، “مراقبت از پوست صورت پس از ۳۰ سالگي” را مطالعه كنيد.

همچنين بخوانيد:

خواص روغن بادام شيرين براي پوست و مو

تاثير روغن هسته انگور براي زيبايي

مراقبت از پوست قبل از يائسگي

نرم شدن پوست دست

نكات مهم مراقبت از پوست براي آقايان

براي مشاهده مطالب بيشتر از مجله مد و زيبايي دلتا ديدن نماييد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۵۶:۱۲ ] [ مجله دكوراسيون دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی