مجله دكوراسيون دلتا
مجله دكوراسيون دلتا

با توجه به قانون جديد چك سؤالي كه مطرح مي‌شود اين است كه آيا دارنده چك مي‌تواند فقط مقداري از مبلغ چك را از بانك درخواست كند؟

گاهي پيش مي‌آيد كه موجودي حساب صادركننده چك كمتر از مبلغي است كه در چك درج شده است. در اين شرايط سؤالي كه مطرح مي‌شود اين است كه آيا دارنده چك مي‌تواند فقط مقداري از مبلغ چك را از بانك درخواست كند؟ در مجله دلتا به بررسي موضوع دريافت بخشي از مبلغ چك توسط دارنده آن از بانك پرداخته شده است. در ادامه با ما همراه باشيد.

دريافت بخشي از مبلغ چك

مدتي است كه قانون جديد چك براي اجرايي شدن ابلاغ شده است. بر اساس اين قانون در صورتي كه موجودي حساب صادركننده چك در بانك كمتر از مبلغ چك باشد، بانك مكلف است به تقاضاي دارنده چك مبلغ موجودي در حساب را به او بپردازد.
بر اين اساس دارنده چك با قيد مبلغ دريافت‌ شده پشت چك، آن را به بانك مي‌دهد و بانك هم موظف است بنا به درخواست دارنده چك فوراً كسري مبلغ چك را در سامانه يكپارچه بانك مركزي وارد كند و پس از دريافت كد رهگيري و درج آن در گواهينامه‌اي با مشخصات آن را به متقاضي تحويل دهد.


بايد به اين نكته توجه داشت كه به گواهينامه فاقد كد رهگيري در مراجع قضائي و ثبتي ترتيب اثر داده نمي‌شود. بر اين اساس چك نسبت به مبلغي كه پرداخت نشده بي‌محل محسوب و گواهينامه بانك در اين مورد براي دارنده چك، جانشين اصل چك مي‌شود.

پيشنهاد مطالعه : براي آشنايي بيشتر با جرم صدور چك از حساب مسدود “صدور چك از حساب مسدود جرم است؟” را مطالعه كنيد.

همچنين بخوانيد:

چك صياد و امنيت بالاي آن

چگونه از جعل امضا چك جلوگيري كنيم؟

مفقودي چك ؛ مراحل اعلام و اثبات آن

دسته چك و نكات مهم آن

رفع سوء اثر از چك

براي مشاهده مطالب بيشتر از مجله حقوقي دلتا ديدن نماييد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۰۶:۲۱:۵۰ ] [ مجله دكوراسيون دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی