مجله دكوراسيون دلتا
مجله دكوراسيون دلتا
صندلي لهستاني داراي طراحي ارگونوميك است كه هنگام نشستن روي آن احساس راحتي خواهيد كرد.
صندلي لهستاني

صندلي لهستاني

صندلي لهستاني، يكي از انواع صندلي هاي چوبي است. اين صندلي را با نام “تونت” نيز مي‌شناسند. صندلي لهستاني توسط مايكل تونت، مهاجر لهستاني تبار طراحي شده است. ويژگي هاي ظاهري اين صندلي، چوب خميده و فرم هلالي تكيه گاه، دسته و پايه است. در اين بخش از مجله دلتا راجع به صندلي لهستاني بيش تر بخوانيد.

طراحي زيباي صندلي هاي لهستاني سبب مي‌شود نتوان از آن به راحتي گذشت. با ديدن صندلي تونت راغب خواهيد شد حتما يكي از اين صندلي ها را در خانه داشته باشيد.

احتمالا تا به حال صندلي لهستاني را زياد ديده ايد و يا شايد يكي از آن ها را در خانه داشته باشيد، اما نمي‌دانستيد به اين نام شناخته مي‌شود. در بسياري از مكان هاي تفريحي مانند رستوران و كافه، صندلي تونت به كار مي‌رود. انحناي به كار رفته در بخش هاي مختلفِ اسكلت، احساس آرامش و نرمي را تداعي مي‌كند.

صندلي لهستاني

روش ساخت مايكل تونت

“مايكل تونت” پس از تلاش هاي فراوان براي خم كردن چوب، روشي جديد به دست آورد. قطعات چوب توسط بخار بسيار داغ خميده و سپس در چسب جوشانده مي‌شوند. اين روش نوين كه نتيجه اي جذاب و دلنشين داشت، به سرعت در سراسر اروپا رواج يافت و طرفداران زيادي پيدا كرد. كم كم به تمام نقاط جهان انتقال پيدا كرد. اين روش از شيوه هاي پيشين ساده تر بود و نجاران زيادي را محبوب خود ساخت.

مايكل تونت عدد ۱۴ را به عنوان نام اولين مدل صندلي خود كه با اين روش ساخته بود، انتخاب كرد. بعدها نام “پادشاه صندلي ها” را  روي آن گذاشتند، كه هنوز از پر فروش ترين مدل هاي صندلي لهستاني است. صندلي تونت به سرعت به توليد انبوه رسيد. اين مدل اولين قدم براي ورود به دنياي طراحي هاي نوين بوده است. مايكل تونت توانست از اين طريق به ثروت زيادي دست يابد.

صندلي لهستاني

صندلي لهستاني در دكوراسيون

از ويژگي هاي منحصر به فرد اين مدل مي‌توان به وزن كم، طراحي مينيمال، سادگي و هزينه پايين تر نسبت به ساير مدل ها اشاره كرد. به همين دليل استفاده از صندلي لهستاني در خانه ها زياد به چشم مي‌خورد. در مدل كلاسيك فرم نشيمن به صورت دايره است كه با پيچيده شدن طراحي، سبك اين صندلي تغيير يافته و در حاليكه شكل منحني خود را حفظ كرده، تفاوت هاي زيادي يافته است. اين صندلي در كنار ميز ناهارخوري تلفيق جذابي را به وجود مي‌آورد. مي‌توانيد آن را جلوي كانتر يا جزيره آشپزخانه قرار دهيد.

صندلي لهستاني

صندلي راك لهستاني

توليد كنندگان خود را به صندلي هاي كلاسيك محدود نكرده اند و از اين روش در ساخت صندلي راك، نيمكت و حتي تختخواب بهره گرفته اند. مي‌توانيد براي ايجاد تناسب و تعادل در چيدمان، لوازم را با فرم هاي منحني و شبيه لهستاني تهيه كنيد.

صندلي راك با نام صندلي گهواره اي نيز شناخته مي‌شود. پايه هاي اين صندلي در قسمت پايين به يكديگر متصل شده اند. خط اتصال آن ها در تماس با زمين و به فرم منحني است. به گونه اي كه هنگام نشستن روي آن مي‌توان مانند گهواره تاب خورد. صندلي راك لهستاني داراي خميدگي هايي در ظاهر پايه و دسته است كه فرمي دلنشين و جذاب ايجاد مي‌كند.

رنگ گرم و قهوه اي چوب در كنار نارنجي، زرشكي، نباتي و سفيد نمايي جذاب ايجاد مي‌كند كه مي‌توانيد براي قرار دادن صندلي تونت در خانه از چنين تركيب رنگي استفاده كنيد.

صندلي تونت فلزي

گرچه اين صندلي از چوب ساخته مي‌شود و اين فرم بر اساس خميدگي هاي روي چوب شكل گرفت و معروف شد. اما به دليل جذابيت بصري زياد اين طرح انوا ع فلزي آن با الهام از طرح هاي صندلي لهستاني توليد مي‌شود كه براي استفاده در فضاي باز، تراس و حياط مناسب است.

نظر شما در مورد اين صندلي چيست؟ آيا آن را مي‌پسنديد؟ نظرات خود را با ما به اشتراك بگذاريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۳۲:۴۵ ] [ مجله دكوراسيون دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی